Monday, July 30, 2012

Bazar Ramadhan Seksyen 28 Alam Megah, Shah Alam



Satu ketika dahulu bila aku menetap di Putra Heights boleh di katakan ketika bulan Ramadhan memang bazar ni akan menjadi lokasi harian untuk kita orang singgah membeli juadah. Yelah lagi pun sekangkang "orang utan" je dari rumah ku. Tapi since kami dah pindah ke Kelana Jaya hanya setahun sekali saja kami datang ke sini itu pun kalau rajin atau pun secara kebetulan lalu di kawasan ni.





Matlamat aku untuk singgah ke sesuatu Bazar tu untuk mencari makanan "unik" atau kelanainan yang boleh di konsi dengan pembaca tapi malangnya tahun ini, bazar Alam Megah ni umpama "copy cat" dari bazar2 yang lain. Tiada yang boleh di katakan "sigature dish". Walau bagaimana pun, pengunjungnya memang ramai dan tetap meriah.



"Q" yang paling panjang sudah pastinya gerai ayam golek "Zaibee". Hmm, gerenti sedap ni..pikir ku. Tapi aku dah boring asyik makan ayam je... kali nak try juadah lainlah pulak... tapi apa? Dalam kepala teringin nak cari gerai menjual Roti John "Selangor" yang memang menjadi favourite ku... pusing2 punya pusing tarak! laaa dah pindah pot lain kot. Dah takder rezeki...





Entah kenapa tetiba teringin pulak nak pekena "pecal". Korang perasan tak kalau di bazar ramadhan lain ada macam francais pecal pulak yg di jual dgn harga RM2.50 siap dibungkus dalam daun pisang. Nampak menarik tapi bila balik dan buka.. laaa bukan saja "ciput" tapi yang paling ralatnya dia letak tauge jenis kepada "besar" memang tak sesuai sebagai ramuan pecal. Anyway tu pandang peribadi aku jerlah yang memang "kaki makan" nie hehehe.

[caption id="attachment_567" align="alignnone" width="300"] Pecal OH Pecal[/caption]

Dalam dok pusing2 tu tetiba nampak pulak gerai ayam percik.. nampak boleh tahan gak bagaknya "portion" yang dijual harga RM 3.00 tu kira ok lah kena dengan sizenya.



Lokasi Bazar ini terletak di simpang Jalan Ceding 28/4, Taman Alam Megah, Shah Alam. Potnya di tempat parking lot di apit oleh deretan kedai2. Nak senang betul2 depan KFC... sure korang tak boleh miss punyalah.

Selamat Mencuba...

No comments:

Post a Comment